فرمانده تیپ ۲۵ نیرو مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش خبر داد؛

فعالیت در حوزه رسانه کار هر کسی نیست

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس

آثار فاخر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی رونمایی شد 

  رونمایی از آثار فاخر صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در چهلمین سالگرد دفاع مقدس با موضوع دفاع مقدس ، ایثار و شهادت با حضور جمعی از مسئولان استانی ، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از پیشکسوتان دوران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۰۷۹۰۶


به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی ، مهندس مرتضی صفری در این آیین گفت : ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ایثار و رشادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جدید رسالت و اولویت کاری صدا و سیماست .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این مرکز در تحقق تمامی برنامه ریزی های خود برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، موفق عمل کرده و بیش از مدت زمان برنامه ریزی شده، به تولید و پخش برنامه در این زمینه پرداخته است خاطر نشان کرد : امسال ما برای 800 ساعت در حوزه‌های مختلف تولید و تأمین رادیو، تلویزیون و خبر برنامه‌ریزی کرده بودیم که خوشبختانه در حال حاضر این میزان از 1000 ساعت فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه نهضت الهی و مردمی امام خمینی (ره) با خون بیش از 200 هزار شهید گلگون کفن مزین شده و این خون های پاک، ضامن بقای این نهضت حسینی است ، افزود : ما تعهد داریم که برای زندگی نامه 10 هزار شهید استان آذربایجان شرقی کارهای کوتاه 3 الی 4 دقیقه ای تولید کنیم و امروز 500 قسمت از این برنامه با عنوان " پلاک" رو نمایی می شود.

صفری ، حفظ آمادگی دفاعی در سطح معرفتی، دشمن شناسی و تقویت روحیه دفاع و جهاد و شهادت، را از اولویت های اصلی رسانه ملی برشمرد و اضافه کرد : برنامه ریزی کلان ما در این حوزه در سه سطح تبیینی، تجلیلی و تهییجی است.
وی با بیان اینکه امروز آثار شاخص صدا و سیما برای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس بعنوان بخشی از تولیدات این حوزه رونمایی می شود تصریح کرد: در تلویزیون، مهمترین اثر شبکه سهند تولید فصل دوم سریال تاریخی جلال بود که 8 قسمت از این سریال با ماجرای جبهه و جنگ تحمیلی و حضور رزمندگان آذربایجانی در جبهه‌های جنوب (خصوصا سوسنگرد) گره خورده است و برنامه روتین «پلاک» ویژه شهدای استان، مستندهای «پایگاه شکاری»، «تولدی دوباره»، «صادق همچو صادق»، «مرز پرافتخار» و «هم مسیر بهشت» عناوین برنامه هایی هستند که از چند کار شاخص تلویزیون بعنوان نمونه رونمایی می‌شود .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی نمایش های رادیویی «پیمانه عشق»، «بسوی دریا»، «وطن آناسی» و «جزیره 130» را نیز از برنامه هایی بر شمرد که در رادیو تولید و بعنوان نمونه رونمایی می شود .

وی ادامه داد : خوشبختانه در رادیو 2 عنوان برنامه روتین تحت عنوان «ایثار جلوه لری» و «پارلاق اولدوزلار» در طول سال پخش می شود ، دو عنوان برنامه هم با عنوان «میثاق» و «رادیو جبهه» در مناسبت های مخصوص دفاع مقدس در طول سال تهیه و به آنتن رادیو سپرده می شود اما کار شاخص نمایشی این حوزه نمایش 13 قسمتی «مردی برای همیشه» است که ویژه زندگی و شهادت قافله سالار شهدای لشگر عاشورا شهید آقا مهدی باکری تهیه و پخش شده است.

مهندس صفری در پایان با بیان اینکه باید بیش از گذشته، قدردان این گنجینه عظیم باشیم ،  دفاع مقدس را مظهر وحدت و همبستگی ملی دانست و اظهار داشت : همکاران ما برای تأمین محتوا برای برنامه های دفاع مقدس علاوه بر تحقیقاتی که در مرکز انجام می شود، با نهادهای مختلف خصوصا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، بخش های حفظ آثار در سپاه و ارتش و یگان های نظامی استان همکاری و تعامل خیلی خوبی داریم و تاکنون 28 عنوان کار تحقیقی برای 32 سردار شهید لشگر عاشورا انجام داده ایم.
 
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز گفت : ما در دفاع مقدس سرمایه هایی را از دست دادیم که هر یک برای خود یک لشکر بودند.

سردار عباسقلیزاده با تقدیر و تشکر از تلاش صدا و سیما در تولید برنامه های فاخر در حوزه دفاع مقس ، ایثار و شهادت افزود : اگر تولیدات این چنینی نبود همین شهدا ، آرمان شهدا ، راه شهدا ، پیام شهدا ، وصیت و سیرت شهدا و دفاع مقدس در سال 59 تا 67 می ماند و دفن می شد .

وی خاطر نشان کرد : بسیاری از کارهای ماندگار در دوران دفاع مقدس امروز می تواند راهگشای بسیاری از مسائل روزمره باشد و بازخوانی آنها برای نسل جوان یک ضرورت مهم است.

فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری نیز با بیان اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت طلبی به نسل جوان یک ضرورت است گفت : با همین همایش ها و رونمایی ها می توان شهدا را به نسل های آینده معرفی کند .

امیر سرتیپ دوم خلبان سعید رسولی افزود : همه دنیا می دانند که هشت سال دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران جنگ و تجاوزی از سوی رژیم بعث عراق به پشتوانه تمام دنیا بود که بر ما تحمیل شد و اکنون دفاع مقدس دُر گرانبهایی است که نباید از آن تنها ابزاری و شعاری استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد : دور شدن نسل جوان و نوجوان از آموزه‌های جنگ، باعث سبب بیگانه شدن آنان با فرهنگ ایثار ، شهادت و مقاومت خواهد بود و در شرایط فعلی کشور باید این آموزه‌ها و حس ایثارگری به جوانان القا و تبیین شود.
 
 به سوی دریا ، پایگاه دوم شکاری آشیانه عقابها ، پدر فرزندان ایران ، پلاک ، پیمانه عشق ، تولدی دوباره ، جزیره 130 ، حلما ، مستندهای خبری و گزارش های تولیدی بسیج سازندگی و اردوهای جهادی ، مستندهای خبری و گزارش های تولیدی دفاع مقدس ایثار و شهادت ، مستندهای خبری و گزارش های تولیدی شهید حاج قاسم سلیمانی ، داغلی لاله لر ، زائر ، صادق همچون صادق ، عهد و پیمان،  محرم ، مردی برای همیشه ، مرزهای افتخار ، هم مسیر بهشت ، وطن آناسی ، از لشکر عاشورا تا سپاه قدس ، پژواک آرامش ، خط شکن و... عناوین برنامه هایی بودند که در این مراسم رونمایی شد .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها